Alternativ text

 

DLF Webbinarium 13 juni: Multikulturella Sverige – konsumentattityder, marknadspotential och framgångsfaktorer vid lansering av etniska dagligvaror

Intresset för dagligvaror från andra kulturer är större än någonsin. Fler och fler är sugna på att upptäcka nya smaker i vardagen – oavsett om man har utländsk bakgrund, har inspirerats av vänner och familj eller av trender från sociala medier.

Många upplever samtidigt att det är svårt att hitta rätt produkter, att veta vad man ska välja – och hur produkterna ska användas. Här finns en öppning för varumärken och leverantörer som kan erbjuda tillgänglighet, inspiration och vägledning.

Fredag 13 juni arrangerar vi ett webbinarium, baserad på en ny gedigen DLF-rapport framtagen i samarbete med HUI, där vi fördjupar oss i behoven hos de 7,7 miljoner konsumenter i Sverige som visar intresse för dessa produkter. Vi kommer att diskutera hur företag kan möta efterfrågan med rätt erbjudanden, kommunikation och inspiration. Extra fokus kommer att läggas på det sydkoreanska, östafrikanska, peruanska och mellanösternköket, då dessa har identifierats som särskilt intressanta.

Agenda
- Data kring konsumenters allmänna intresse och mottaglighet för etniska dagligvaror

- Hur stor andel som idag handlar i etniska butiker och vad som driver valet

- Djupdykning i det sydkoreanska, östafrikanska, peruanska och mellanösternköket

- Nyckelfaktorer för att utveckla sortimentet och starta en framgångsrik satsning på etniska FMCG

Medverkande
Ulrika Bernhoff, vice vd, HUI
Emma Wähl, senior analytiker, HUI
Sofia Wictorin, analytiker, HUI

Datum och tid: 13 juni kl. 13.00 - 13.45
Plats: Digitalt (deltagarlänk skickas ut via mail och SMS samma dag som webbinariet)
Pris: Kostnadsfritt

Webbinariet är endast öppet för DLF-medlemmar.