De nya lågprisaktörerna - En djupdykning i lågpriskanalen och dess potential för leverantörer
Konsumtionslandskapet förändras och konsumentens köpbeteende blir alltmer fragmenterat när det gäller dagligvaror.
Lågpris är en av kanalerna som vuxit kraftigt de senaste åren, och speciellt non-food discount sticker ut som en ny kanal där konsumenter handlar alltmer dagligvaror. DLFs Marknadskommitté DVH/SVH har därför under våren gett HUI Research uppdraget att göra en djupdykning i lågpriskanalen och undersöka dess potential för leverantörer.
Under webbinariet kommer ni att få ta del av lågprismarknadens utveckling, konsumenternas beteende och inställning till non-food discounters som Rusta, Normal, Dollarstore, ÖoB, EKO Stormarknad, Gekås Ullared samt Costco. Vi kommer också att belysa de fallgropar och framgångsfaktorer som finns när man som leverantör säljer till den här typen av aktörer.
AGENDA
– Lågprismarknadens utveckling
– Konsumenternas beteende och inställning till non-food discount
– Därför är non-food discount intressant för dagligvaruleverantörer
– Så säljer ni till non-food discounters
Medverkande: Ulrika Bernhoff, vice VD, HUI Research och Emma Wähl, Analytiker, HUI Research
Moderator: Mathias Dittrich, DLF
Datum och tid: 14 juni 12.30 – 13.00
Plats: Digitalt (deltagarlänk skickas ut via mail och SMS samma dag som webbinariet)
Pris: Kostnadsfritt
OBS! Endast för DLF-medlemmar